ТАНЗАНИЯ – ХАКУНА МАТАТА ИЛИ ПРИКЛЮЧЕНИЕ В ДИВОТО (част IV )

МАЛКО ИСТОРИЯ Днешният ден ще бъде посветен на столицата на Занзибар – Стоун Таун. Но как ще разберем и усетим…

ТАНЗАНИЯ – ХАКУНА МАТАТА ИЛИ ПРИКЛЮЧЕНИЕ В ДИВОТО (част III )

ОСТРОВЪТ НА ПОДПРАВКИТЕ Какво трябва да знаем за Занзибар? Той е полуавтономна област в пределите на Обединена република Танзания. Разположен…

ТАНЗАНИЯ – ХАКУНА МАТАТА ИЛИ ПРИКЛЮЧЕНИЕ В ДИВОТО (част II)

НАЦИОНАЛЕН ПАРК „СЕРЕНГЕТИ“ Сутринта се събудихме от птича песен. Долазих до входа на палатката, отворих ципа, разтърках очи и пред…

ТАНЗАНИЯ – ХАКУНА МАТАТА ИЛИ ПРИКЛЮЧЕНИЕ В ДИВОТО (част I)

НАЧАЛОТО… Сигурно всеки един от Вас е гледал или поне е чувал за прочутия анимационен филм на Дисни „Цар Лъв“?!…

ТУНИС – ЕДНА ПАЛИТРА ОТ КУЛТУРИ част IV

НА ГОСТИ НА ТРОГЛОДИТИТЕ След закуска потеглихме към пустинята. Предстоеше ни да се срещнем с берберите – коренното население на…

ТУНИС – ЕДНА ПАЛИТРА ОТ КУЛТУРИ част III

ЕЛ ДЖЕМ – В СВЕТА НА ГЛАДИАТОРИТЕ Рано сутринта потеглихме по пътя, свързвал някога Картаген с Кайро. Сигурно пред хората,…

ТУНИС – ЕДНА ПАЛИТРА ОТ КУЛТУРИ (Част II )

ТУНИС – СТОЛИЦАТА С ДВЕ ЛИЦА Денят се очертава да бъде слънчев и топъл. Слънцето грее, а на небето няма…

ТУНИС – ЕДНА ПАЛИТРА ОТ КУЛТУРИ (Част I )

БЛЕНУВАНО ПЪТУВАНЕ ПО ВРЕМЕ НА ПАНДЕМИЯ Мина една година, после втора, мерките против COVID – 19 ту се засилваха, ту…

КИПЪР – ОСТРОВЪТ НА АФРОДИТА (ЧАСТ II)

НА ПЪТ… Сутринта се събудих рано. Имахме почти два часа, докато дойде нашият екскурзовод. Защо да не отскочим до местната…

КИПЪР – ОСТРОВЪТ НА АФРОДИТА (ЧАСТ I )

НЕЩО КАТО ВЪВЕДЕНИЕ… Зимният сезон никога не е бил сред любимите ми. Всичко навън е някак мрачно, сиво, тъжно, а…

МНОГОЛИКАТА БРАЗИЛИЯ (ЧАСТ VI)

ПАРАЧИ – ЕДНА БЯЛА ПРИКАЗКА Рано сутринта се отправихме към град Парачи – една уникална колониална перла. Като погледнах на…

МНОГОЛИКАТА БРАЗИЛИЯ (ЧАСТ V)

БРАЗИЛИЯ – ЕДНО НОВАТОРСКО РЕШЕНИЕ В столицата на Бразилия пристигнахме късния следобед и веднага се отправихме към хотел „Бразилия палас“.…

МНОГОЛИКАТА БРАЗИЛИЯ (ЧАСТ IV)

БЯЛА ПРИКАЗКА След шест часа и половина клатушкане, най-после пристигнахме в Барейриняш. Метнахме багажите в хотела и излязохме да се…

МНОГОЛИКАТА БРАЗИЛИЯ (част III)

КАРНАВАЛ В САО ЛИУШ Отново е сутрин и ние отново сме на крака в ранни зори. В България обаче не…

МНОГОЛИКАТА БРАЗИЛИЯ (ЧАСТ II)

ИГУАСУ – „ГОЛЯМАТА ВОДА“ На сутринта станахме в 4 часа, а половин час по-късно специално за нашата група бе сервирана…

МНОГОЛИКАТА БРАЗИЛИЯ (ЧАСТ I)

В първа част от пътеписа за Бразилия ще се разходим из плажовете на Рио де Жандейро, ще усетим магията на боса новата, ще посетим ботаническата градина и ще се насладим на една прекрасна вечер по бразилски с кайпириня в ръка…

ПЕРУ – ИЗ ЗЕМИТЕ НА ДРЕВНИТЕ ИНКИ (част VI)

АМАЗОНСКАТА ДЖУНГЛА Днешният ден ни предоставяше възможност да се пренесем в един различен свят, свят на тайнствени места, свят на…

ПЕРУ – ИЗ ЗЕМИТЕ НА ДРЕВНИТЕ ИНКИ (част V)

КУСКО – „СВЕЩЕНАТА СТОЛИЦА НА ИНКИТЕ“ Вечерта пристигнахме в Куско. Хотелът ни беше разположен в самия център на града, което…

ПЕРУ – ИЗ ЗЕМИТЕ НА ДРЕВНИТЕ ИНКИ (част IV)

НА ПЪТ ЗА КУСКО Днес ни предстоеше 10-часово пътуване до столицата на инките – Куско. Това обаче не предполагаше да…

ПЕРУ – ИЗ ЗЕМИТЕ НА ДРЕВНИТЕ ИНКИ (част III)

В тази част ще се разходим из долината Колка, ще се запознаем с народа аймара, ще гостуваме на племето уру, живеещо на плаващ остров в езерото Титикака. Ще се запознаем с обичаите на остров Текиле. Ще потанцуваме в столицата на фолклора – Пуно и ще се потопим в много местни легенди.

ПЕРУ – ИЗ ЗЕМИТЕ НА ДРЕВНИТЕ ИНКИ (част II)

ОСТРОВИТЕ БАЙЕСТАС И КУЛТУРАТА „ПАРАКАС“ Днес станахме безумно рано. Както се оказа, такъв ще бъде режимът ни по време на…

ПЕРУ – ИЗ ЗЕМИТЕ НА ДРЕВНИТЕ ИНКИ (част I)

ПЪРВИ СБЛЪСЪК С ЛАТИНО-КУЛТУРАТА Моята първа среща с Перу, или по-точно с перуанската култура, беше през далечната 1994 г., когато…

ЕДНО МЕЧТАНО ПЪТУВАНЕ ИЗ ДРЕВЕН ЕГИПЕТ (ЧАСТ IV)

Тук ще се запознаем с Египетските пирамиди, сфинскът и легендата за залата на знанията. Ще разгледаме експонатите на Египетския музей и ще се потопим в традициите и обичаите на Египет.

ЕДНО МЕЧТАНО ПЪТУВАНЕ ИЗ ДРЕВЕН ЕГИПЕТ (ЧАСТ III)

АБУ СИМБЕЛ Следващият ден започна в ранни зори. Бяхме се записали за допълнителна екскурзия до Абу Симбел – място, което…

ЕДНО МЕЧТАНО ПЪТУВАНЕ ИЗ ДРЕВЕН ЕГИПЕТ (ЧАСТ II)

В тази част ще тръгнем по пътя на великите археолози и ще направим открития в Долината на царете, ще се запознаем с жената-фараон Хатшепсут и ще навлезем в гръко-рмиския период на Древен Египет

ЕДНО МЕЧТАНО ПЪТУВАНЕ ИЗ ДРЕВЕН ЕГИПЕТ (ЧАСТ I)

В тази част ще придобиете обща представа за Древен Египет и неговите фараони. Ще се потопите в света на легедни, ще се запознаете с бедуините и коптите. Ще посетите Древна Тива…

МАКЕДОНИЯ – ТОЛКОВА БЛИЗКА…

Каквото и да говорят за Македония, каквото и да четем за нея, рядко се срещат българи, които не са я…

ДНЕВНИК НА ЕДНО ПЪТЕШЕСТВИЕ ИЗ МЕКСИКО (част V)

Тази част е посветена на едно от чудесата на света – Чичен Ица, невероятната пирамида в Коба и последната крепост на маите в Тулум. Ще се възхитим на лазурния цвят на Карибско море и ще се позабалвяваме в уникалния парк XCaret

ДНЕВНИК НА ЕДНО ПЪТЕШЕСТВИЕ ИЗ МЕКСИКО (част IV)

Тук навлизаме на територията на Юкатан. Ще се запознаем със Старото и Ново царство на маите. Ще тръгнем по стъпките на велики откриватели. Ще посетим Паленке и Ушмал, ще навлезем в джунглата и ще видим прекрасните водопади Агуа Азул, ще танцуваме с местните и ще се възхитим на архитектурата на Мерида – Белият град

ДНЕВНИК НА ЕДНО ПЪТЕШЕСТВИЕ ИЗ МЕКСИКО (част III)

В тази част ще разкажа за прекрасните градове Оахака и Сан Кристобал де лас Касас, за древните ритуали на племето тцoтцил, за градa Монте Албан и за една природна забележителност – Каньонът Сумидеро

ДНЕВНИК НА ЕДНО ПЪТЕШЕСТВИЕ ИЗ МЕКСИКО (част II)

Тази част от пътеписа е посветена на културата и историята на ацтеките и други високи култури, завладяването на Мексико от испанците и по-нова история

ДНЕВНИК НА ЕДНО ПЪТЕШЕСТВИЕ ИЗ МЕКСИКО (част I)

В тази част ще разкажа за Мексико сити, Градът на Боговете – Теотиуакан, за Девата от Гваделупе, Фрида е колоритният квартал „Хошимилко“

БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА – ЗЕМЯ НА ЧУДЕСАТА

Все повече и повече се говори и пише за Босна и Херцеговина, но не като за страна, в която се…

ПЪТЕШЕСТВИЕ ДО КРАЯ НА СВЕТА (част I)

ПРИКЛЮЧЕНИЕ В ГОРДИЯ И АРИСТОКРАТИЧЕН БУЕНОС АЙРЕС Бразилия или Аржентина? Този въпрос заемаше моето съзнание, а впоследствие и моето подсъзнание,…

ПЪТЕШЕСТВИЕ ДО КРАЯ НА СВЕТА (част II)

ПРИКЛЮЧЕНИЕ ИЗ НЕДОТАМ ДИВАТА ПАТАГОНИЯ  Сутринта стегнахме куфарите, хапнахме най-вкусната за цялото ни пътуване, закуска и се отправихме към летището,…

ПЪТЕШЕСТВИЕ ДО КРАЯ НА СВЕТА (част III)

ПРИКЛЮЧЕНИЕ ИЗ НЕДОТАМ ДИВАТА ПАТАГОНИЯ  На следващата сутрин потеглихме към Чили, или по-точно към чилийска Патагония. Както вече споменах, Патагония…

ПЪТЕШЕСТВИЕ ДО КРАЯ НА СВЕТА (част IV)

ИЗГУБИЛИЯТ СВОЯ БЛЯСЪК УРУГВАЙ  В столицата на Аржентина, за мое най-голямо съжаление, не се задържахме дълго – пристигнахме от Ушуая…

СТРАНИЦА ЗА ПЪТЕШЕСТВИЯ ИЗ БЛИЗКИ И ДАЛЕЧНИ СТРАНИ , ИЗ МИНАЛОТО, БЪДЕЩЕТО И НАСТОЯЩЕТО

ЯПОНИЯ ПРЕЗ МОИТЕ ОЧИ (ЧАСТ II)

БЛИЗКА СРЕЩА С ШИНТОИЗМА И БУДИЗМА На следващия ден трябваше да станем рано. Денят се очертаваше доста интензивен и интересен.…

ЯПОНИЯ ПРЕЗ МОИТЕ ОЧИ (ЧАСТ III)

СТАРА ЯПОНИЯ ОЖИВЯВА Днешният ден беше доста обещаващ. Цял ден щяхме да отделим на Киото – град, съчетал в себе…

ЯПОНИЯ ПРЕЗ МОИТЕ ОЧИ (ЧАСТ IV)

КАНАЗАВА И ТАМ КЪДЕТО ГЕЙШИТЕ СА БИЛИ ЗАБРАНЕН ПЛОД ЗА САМУРАИТЕ Настъпи новият ден и с настъпването му имахме готовност…

ЯПОНИЯ ПРЕЗ МОИТЕ ОЧИ (ЧАСТ V)

ВРЕМЕТО, КОГАТО ЯПОНИЯ СМЕНЯ СВОЯ ОБЛИК На следващия ден ни предстоеше пътуване до Никко, което преведено от японски означава Слънчева…

АЛБАНИЯ – КРАСИВАТА НЕПОЗНАТА (част II)

Предстоящият ден се очертаваше да бъде доста интересен. Времето беше с нас, а по програма беше предвидено да видим Берат…

АЛБАНИЯ – КРАСИВАТА НЕПОЗНАТА (част I)

С Албания се запознах преди много, много години, когато ми са наложи да живея в една стая с две албанки.…